Betaalmethodes

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

1: Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Alle items die op onze website staan zijn daadwerkelijk in eigen voorraad. Dus na ontvangst van Uw betaling wordt het pakket uiterlijk een dag later verzonden. Als Uw pakket is aangemaakt ontvangt U automatisch een email met daarin het track en trace nummer en de link waarmee U de status van Uw pakket online kunt volgen.

2: Wat zijn de verzendkosten?

Verzendkosten zijn verschillend per land. Wij werken met 1 verzendtarief per land, dus of U nu 1 item of 25 items koopt, de vastgestelde verzendkosten voor Uw land blijven onveranderd. Als U in het afrekenscherm Uw land invoert dan verschijnt direct de verzendkosten die voor Uw land gelden. Let op: Wordt het pakket naar een adres in Nederland verzonden en bestelt U voor minimaal € 85, dan worden er geen verzendkosten berekend.

3: Versturen jullie ook items via enveloppe post?

Nee, voor Uw en onze veiligheid versturen wij alleen getraceerd. Ook als U een item koopt wat in een enveloppe past zullen wij deze getraceerd verzenden.

4: Een bestelling plaatsen.

Dit is bij ons zeer eenvoudig. Via de groene “in winkelwagen” button op de artikelpagina plaatst U een artikel in Uw virtuele winkelwagen. Wilt U afrekenen klik dan rechtsboven op het winkelwagen icoon en U komt rechtstreeks in ons afrekenscherm. Alle informatie is voor Uw gemak in 1 pagina geplaatst zodat U overzichtelijk en snel kunt afrekenen.

5: Welke betaalmethoden zijn er?

U kunt bij ons kiezen uit de volgende betaalmethode:

  • Ideal via de bank
  • Overschrijving via de bank
  • Credit kaart door Paypal
  • Contant in onze winkel

6: Versturen jullie onder rembours?

Nee, alleen via de betaalmethodes genoemd bij 5.

7: Kunnen we achteraf betalen na ontvangst bestelling?

Nee, wij versturen een artikel na ontvangst van Uw betaling.

8: Krijgen we ook een factuur met de zending?

Nee, omwille van het milieu werken wij zo min mogelijk met gedrukte papieren. Na plaatsing van Uw bestelling ontvangt U direct een email. Dit is de bevestiging van Uw bestelling, met Uw gegevens en alle items die U besteld heeft. Hierop staan alle prijzen en ook de (eventuele) verzendkosten. Deze mail is tevens Uw factuur.

9: Kunnen we bestellingen of items terug sturen?

Mocht er een fout zijn gemaakt door Old School Toys dan zal het pakket en of item op onze kosten worden terug gestuurd. Mocht U zich bedenken dan kunt U na overleg met Old School Toys Uw artikel terugsturen, maar de verzendkosten, zowel heen als terug, zullen voor de rekening van de koper zijn. Na 14 dagen vervalt dit recht.

Natuurlijk willen wij iedereen keurig helpen en goede kwaliteit leveren, maar kleine beschadigingen aan de verpakking of vouwtjes in comics vallen niet onder de kosteloze retour procedure. Grote beschadigingen zullen wij ten alle tijden melden op de detailpagina van het artikel.

10: Bestelling annuleren

Als U uw bestelling heeft geplaatst en U bedenkt zich reageer dan snel. Mocht het pakket nog niet zijn aangemaakt dan kan deze geannuleerd worden. Mocht het pakket al aangemaakt zijn, dan volgt de procedure zoals genoemd bij 9.

11: Kopen jullie ook spullen in?

Jazeker. Wij zijn een van de grootste verkopers in vintage speelgoed en zijn voortdurend op zoek naar nieuwe voorraad. Mocht U iets te koop hebben stuur dan een mail met duidelijke foto’s en Uw vraagprijs naar info@old-school-toys.nl.
Dan zullen wij een prijs bepalen, deze is gebaseerd op marktwaarde, staat van het product, compleetheid van het product en eigen voorraad. Vanzelfsprekend zal ook onze marge hierin mee genomen worden. Ook is het mogelijk om items te ruilen. Ook hier zal de waarde via bovenstaande bepaald worden.

12: Kan ik mijn spullen via jullie site verkopen?

Nee, wij zijn geen handelsplaats voor derden. Wij kopen en verkopen alleen zelf. Dus als U iets aan te bieden heeft dan volgt de procedure die we bij 11 benoemd hebben.

13: Kan ik mijn bestelling bij U afhalen?

23 maart 2014 is de fysieke winkel van Old School Toys geopend.

Hier kunt U alle items die wij online aanbieden vinden en bekijken.

We mogen met trots zeggen dat dit een zeer unieke winkel is, de grootste Star Wars winkel van Europa.

De winkel is gelegen in het winkelcentrum van Horst (10 minuten van Venlo) en beschikt over meerdere grote parkeerplaatsen.

 Het adres is Kerkstraat 26, 5961 GD te Horst.

 Onze openingstijden zijn:

Vrijdag van 11 uur tot 20 uur

Zaterdag van 10 uur tot 17 uur.

Mocht U op een ander moment langs willen komen stuur dan een mail naar info@old-school-toys.nl om een afspraak te maken.

Wij zijn regelmatig aanwezig op beurzen, dan zal de winkel deze dagen gesloten zijn.

Al onze actuele informatie zetten wij op Facebook, Like ons dus. Onze link is https://www.facebook.com/oldschooltoys.nl

 We verwelkomen U graag in onze winkel 

14: Zijn alle items op de site nieuw?

Nee, Old School Toys heeft een ruim assortiment in verzamel items.
We voeren items in gesloten verpakking, in geopende verpakking en uit de verpakking. Kijk dus goed naar de omschrijving van de artikelen. Als voorbeeld, we hebben een heel groot assortiment Lego dozen. In het menu met de naam “in doos” zijn ongeopende verpakkingen. Bij de omschrijving “en doos” zijn het 100% complete items in een geopende doos. En bij de omschrijving “Lego sets los” zijn het complete sets zonder doos.

15: Vintage items:

Wij verkopen ook vintage (oud) artikelen. Sommige items zijn geproduceerd in 1978 en dus al heel oud. Deze artikelen zijn dus niet splinter nieuw, of ze moeten in een gesloten verpakking zitten. Er zijn ook artikelen met elektronica mogelijkheden. Wij testen nooit de elektronica en zijn ook niet verantwoordelijk als deze niet functioneert.

16: Ontvang ik het precieze item van de foto?

Old School Toys werkt met catalogus foto’s. Want van sommige items hebben wij tientallen stuks op voorraad. Mocht een item zeer sterk afwijken van een foto dan benoemen wij dit. Mocht U iets ontvangen waar U niet tevreden over bent neem dan aub contact met ons op.
Bij de duurdere vintage items maken wij wel foto’s van ieder product afzonderlijk, dit omdat wij bewust zijn dat een echte verzamelaar wil zien wat hij daadwerkelijk krijgt.

17: Ik zoek iets wat niet op jullie site staat, kunnen wij dit ook aan jullie doorgeven?

Zoekt U iets wat wij momenteel niet aanbieden, laad het ons dan evengoed weten. Dan gaan wij er voor U naar op zoek. Sommige items zullen snel gevonden worden en sommige zal lang duren. Geef Uw uiterlijke prijs door en dan kunnen wij U hopelijk snel blij maken.

18: Werken jullie met klantenbeoordelingen?

Jazeker. Via Trustpilot ontvangt iedere koper na afloop van de transactie een mail met hierin de vraag om Uw ervaring met Old School Toys te delen. Dit vinden wij een belangrijk middel om U dienstbaar te zijn en eventuele belemmeringen snel op te lossen. Wij waarderen het zeer als U deze beoordeling in wilt vullen. De ingevulde beoordelingen zijn op de website rechtsonder te vinden.

19: Hebben jullie een nieuwsbrief?

Iedere maand komt er een nieuwsbrief uit. Hiermee worden de laatste items en nieuwtjes gecommuniceerd. Ook is er vaak een extra actie in te vinden. U kunt zich abonneren op de nieuwsbrief door rechts onderaan op de “nieuwsbrief” button te klikken.

20: Zijn jullie actief op Facebook?

Absoluut. U kunt ons “liken” op de homepage rechts onderaan of via deze link: https://www.facebook.com/oldschooltoys.nl

21: Kan een pakket ook naar een ander adres dan dat van de koper worden verzonden?

Geen probleem. Voer dan bij het afleveradres het adres in waar de zending naar toe moet. Vanzelfsprekend worden de kosten hoger als het pakket naar een land in het buitenland moet worden verzonden.

22: Wat zijn de staat van de comics die jullie verkopen?

Wij verkopen ook comics, vele vintage titels en ook moderne. Wij bieden alleen maar comics in goede staat. Dit verschilt dus tussen gelezen en spiksplinter nieuw. Wij werken niet met een Grading systeem. Dus als U een verzamelaar bent die alleen punt gave edities wilt hebben mail ons dan van tevoren om achteraf discussies te voorkomen. Mocht er onverhoopt echt iets niet in orde zijn met een comic, wij krijgen er immers veel al gesealed aangeleverd, mail ons dan en dan lossen we het altijd samen op